مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی ، لابیاپلاستی یک عمل جراحی است که عمدتاً به دلایل زیبایی انجام می شود. پس از لابیاپلاستی، هیچ مراقبت استانداردی وجود ندارد زیرا کلینیک ها و اسپاهای مختلف رژیم های خاص خود

را دارند.

labiaplastyImage Credit: Chinnapong/Shutterstock.com
اقدامات ضد عفونی

اکثر کلینیک ها نوعی آنتی بیوتیک درمانی را برای جلوگیری از عفونت ارائه می دهند.عکس های عمل لابیاپلاستی /  ممکن است به صورت موضعی مانند اریترومایسین، (مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی)به صورت خوراکی مانند سفالوسپورین های نسل اول یا ترکیبی از آنتی بیوتیک های موضعی و خوراکی استفاده شود. آنتی بیوتیک های موضعی باید بعد از هر بار شستشوی پرینه یا ولو استفاده شود. در این دوره باید از استفاده از صابون به فرج خودداری شود.

آنتی بیوتیک ها معمولاً به مدت 5 روز پس از جراحی تجویز می شوند و پس از آن معمولاً زخم اپیتلیال می شود. //تزریق چربی به واژن // با این حال، برخی از جراحان درخواست را برای 10 روز توصیه می کنند. ( عوارض عمل لابیاپلاستی  ) بروز عفونت سطحی در این مدت خطر انقباض زخم، گرانولوم بخیه و اسکار را افزایش می دهد.

در بیشتر موارد، به بیماران توصیه می شود از خیساندن در وان و شنا خودداری کنند و به جای آن دوش های کوتاه داشته باشند. فرج باید به آرامی تمیز و خشک شود و پانسمان روزانه با پانسمان تمیز همراه با شستشو با آب گرم توصیه می شود. ( بهترین جراح تایتنینگ )  شستشو باید بعد از هر بار مراجعه به توالت انجام شود. پانسمان های خشک تمیز باید به طور مرتب حداقل به مدت 5 روز یا تا زمانی که زخم خشک شود دوباره استفاده شود.

حمام سیتز نیز در این زمان برای از بین بردن پوست مرده، تسکین درد و کاهش التهاب در ناحیه آسیب دیده مفید است.

برای بهبود به موقع، به حداقل رساندن جای زخم و جلوگیری از عفونت، به بیماران توصیه می شود که حداقل 6-8 هفته پس از جراحی از رابطه جنسی خودداری کنند. / هزینه عمل لابیاپلاستی //

کنترل درد

درد معمولاً بعد از لابیاپلاستی وجود دارد و در صورت لزوم معمولاً داروهای ضد التهابی تجویز می شود. استفاده از کمپرس یخ برای کاهش درد، تورم و التهاب نیز مفید است. به غیر از یک پد پانسمان استریل، برای جلوگیری از اصطکاک، فقط باید لباس زیر گشاد به مدت یک ماه پس از عمل پوشیده شود.
سایر توصیه های مراقبت از خود.

پس از جراحی، اکثر بیماران به مدت یک روز برای مشاهده و تسکین درد در کلینیک می مانند. (مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی)در صورت لزوم، اقداماتی برای جلوگیری از ترومبوآمبولی انجام می شود. استراحت برای بهینه سازی گردش خون در محل عمل مهم است. اگر بیمار بنشیند، این کار مستقیماً روی زخم فشار می آورد، بنابراین توصیه می شود به جای آن به پشت دراز بکشید.

باید به بیمار توصیه شود که حداقل یک هفته استراحت کند و از کار معمولی مرخصی بگیرد تا بهبودی به درستی آغاز شود.

در حالی که پیاده روی مختصر هر چند ساعت یکبار به جلوگیری از لخته شدن خون بعد از عمل در رگ ها کمک می کند، از راه رفتن زیاد، نشستن و کار شدید باید حداقل تا یک ماه پس از عمل اجتناب شود تا فشار بر روی محل عمل به حداقل برسد و چسبندگی بهبود یابد. فلپ های اپیتلیال زور زدن، بلند کردن وزنه های سنگین یا دویدن ممکن است به پرینه فشار وارد کند و باعث شکستگی زخم شود. رانندگی باید تنها زمانی از سر گرفته شود که درد آنقدر خفیف باشد که برای کنترل آن نیازی به دارویی نباشد. همچنین توصیه می شود مانند دوچرخه سواری یا اسب سواری، از نشستن اشیاء راه رفتن خودداری کنید.

استعمال دخانیات و مواد غیرقانونی اغلب روند بهبودی را کند می‌کنند و حداقل به مدت 8 هفته نباید از آنها استفاده کرد.

تب خفیف ممکن است وجود داشته باشد و باید با داروهای ضد تب مانند استامینوفن کنترل شود.

برای جلوگیری از یبوست که ممکن است باعث درد در ناحیه زخم شود، یک رژیم غذایی با فیبر بالا با مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه و همچنین آب فراوان توصیه می شود.
برای چه چیزی تماشا کنیم

عوارض بعد از لابیاپلاستی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

جداشدگی زخم در جایی که فلپ ها به درستی به هم متصل نمی شوند
تشکیل هماتوم به دلیل هموستاز ناقص
نکروز فلپ یا مرگ بافت نزدیک لبه‌های فلپ، که شایع‌ترین آن به دنبال برداشتن گوه است و به دلیل نارسایی عروقی به فلپ لبی باقی‌مانده پس از برداشتن گوه ایجاد می‌شود.
درد مزمن ناشی از تداخل عصبی عروقی
دیسپارونی
اسکار قابل مشاهده و اسکالوپ شدن لبه لب به دلیل انقباض الیاف در پوست در زاویه قائم به لبه های لب
عفونت های سطحی
برداشتن کم که منجر به تداوم لابیای “بسیار بزرگ” می شود
رزکسیون بیش از حد که منجر به عدم وجود لابیا در شدیدترین موارد یا حداقل بافت لبی با یا بدون برآمدگی کلایتورال می شود.
تشکیل فیستول
نیاز به جراحی تجدید نظر برای اصلاح ظاهر لابیال

اگر تورم یا خونریزی شدید، درد یا تب که به دارو پاسخ نمی‌دهد، // عکس واقعی لابیاپلاستی //  یا افزایش ترشح زخم وجود دارد، بیمار باید فوراً با پزشک تماس بگیرد. اگر هر دارویی علائم واکنش آلرژیک ایجاد کرد یا اگر احساس ضعف یا بی حسی در اندام تحتانی داشت، باید فوراً با پزشک تماس بگیرید.

لا تعليق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.