عوارض عمل لابیاپلاستی

عوارض عمل لابیاپلاستی محبوبیت لابیاپلاستی در حال افزایش است. در مورد نشانه ها و تکنیک های این روش اتفاق نظر وجود ندارد./  عکس های عمل لابیاپلاستی /علیرغم عدم وجود استانداردهای پذیرفته شده شیوه ها، میزان رضایت بیماران بالاست. // تایتنینگ //هدف این مقاله ارائه یک بررسی اجمالی از لابیاپلاستی است.

پرسش ها

لابیاپلاستی واژن چیست؟
علائم لابیاپلاستی چیست؟
تکنیک های کوچک کردن لب های کوچک چیست؟
عوارض لابیاپلاستی چیست؟

بحث

لابیاپلاستی واژن به کوچک کردن لابیا مینور با جراحی اشاره دارد. اهداف اضافی این روش شامل حداقل تهاجم، حفظ اندرونی، تطابق بهینه رنگ/بافت، و حفظ منبع عصبی عروقی است.1 لابیاپلاستی در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است.

هیچ دستورالعمل پذیرفته شده ای برای لابیاپلاستی وجود ندارد و به دلایل مختلفی انجام می شود. هیپرتروفی لابیا مینور می تواند باعث دیسپارونی، //تزریق چربی به واژن //عفونت مزمن دستگاه ادراری، تحریک، مشکلات بهداشتی، و تداخل با ورزش شود. از نظر تاریخی، نویسندگان فواصل متفاوتی از خط وسط تا لبه آزاد جانبی لابیا مینور را غیر طبیعی می دانند. برخی دیگر از جراحی فقط در صورت وجود علائم مزمن حمایت می کنند. اخیراً، سیستمی با در نظر گرفتن بیرون زدگی لب و همچنین فاصله از لبه جانبی لابیا مینور تا لبه بزرگ پیشنهاد شده است. هیچ استاندارد آناتومیک ثابتی وجود ندارد، گزارش‌ها نشان می‌دهند که خانم‌ها زیبایی‌شناسی قبل از بلوغ را ترجیح می‌دهند، با لابیاهای کوچک در محدوده لابیا بزرگ قرار گرفته باشد.1 مطالعه‌ای که 131 بیمار تحت عمل لابیاپلاستی را ارزیابی کرد نشان داد که 32٪ به دلیل اختلال عملکردی یا ناراحتی به دنبال جراحی بودند، 37٪ برای اهداف زیبایی به دنبال جراحی رفتند و 31 درصد به دلیل ترکیبی از این دلایل به دنبال جراحی بودند.

چندین تکنیک لابیاپلاستی از جمله عمقی کردن، برداشتن مستقیم، برداشتن گوه و کاهش کامپوزیت توصیف شده است. اپیتلیالیزاسیون مقدار کمی از بافت را جدا می کند و در عین حال کانتور لبی را حفظ می کند. این روش برای بیمارانی که هیپرتروفی حداقلی دارند مناسب است. / هزینه عمل لابیاپلاستی / اکسیزیون مستقیم یک روش ساده برای کاهش حجم است. با این حال، نتیجه زیبایی شناختی ضعیف است. رنگ طبیعی، کانتور و بافت از بین می رود. علاوه بر این، اسکار ممکن است قابل مشاهده باشد. 5 برداشتن گوه کاهش حجم قابل مقایسه ای را با برش مستقیم و در عین حال حفظ کانتور لبی بومی انجام می دهد.  / عوارض لابیاپلاستی / کاهش کامپوزیت با نرخ بالاتری از عوارض و عمل مجدد نسبت به سایر تکنیک‌ها همراه است.6 روش‌های اضافی مانند برداشتن W شکل، Z-پلاستی و لابیاپلاستی با لیزر در تعداد کمی از بیماران شرح داده شده است. انتخاب روش باید بر اساس آن باشد. در مورد آناتومی بیمار، اهداف و راحتی جراح.

شایع ترین عوارض بعد از لابیاپلاستی گشادی، سوزش بعد از ادرار ، هماتوم، جای زخم نامطلوب و عفونت های سطحی است. علاوه بر این، نکروز فلپ با برداشتن گوه گزارش شده است.1

لابیاپلاستی یک روش فزاینده محبوب با میزان رضایت بالا است، اگرچه تعریف هیپرتروفی لابیال و اندیکاسیون های جراحی همچنان مورد بحث است. چندین تکنیک برای انجام کاهش لبی موجود است، و مطالعات آینده برای ایجاد شیوه‌هایی برای بهینه‌سازی مراقبت از بیمار مورد نیاز است.

لا تعليق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.