عوارض واژینوپلاستی

عوارض واژینوپلاستی ، واژینوپلاستی روشی است که باعث ایجاد یا تغییر شکل واژن می شود. نشانه های متعددی از جمله مبهم بودن اندام تناسلی به دلیل شرایط بین جنسیتی، ناهنجاری های مادرزادی واژن یا کلواکال و ضربه شدید به ناحیه واژن دارد. ((هزینه عمل لابیاپلاستی در شیراز ) همچنین بخشی از روش های پیچیده جراحی تغییر جنسیت است.

چندین تکنیک ریسک واژینوپلاستی وجود دارد که با شرایط بالینی مختلف سازگار است.

آنها عبارتند از:

کشش غیرفعال یا فعال، با استفاده از دیلاتاتور، (هزینه لیفت واژن با نخ در تهران) دستگاه کشش Vecchietti یا واژینوپلاستی با بالون.
روش های جراحی که شامل ساختن نئوواژین ها از بافت لبی و پرینه است
ایجاد یک نئوواژین در فضای رکتووزیکال پوشیده از بافت‌های مختلف مانند گرافت‌های پوستی با ضخامت کامل، آمنیون، صفاق، روده یا مخاط باکال.

خطرات عمومی واژینوپلاستی

مانند هر روش جراحی دیگری، تکنیک های واژینوپلاستی خطرات عمومی مانند خونریزی، عفونت و حوادث بیهوشی را به همراه دارد. اسکارهای شدید ممکن است در نتیجه عمل واژینوپلاستی ایجاد شود که جراحی های اصلاحی آینده را غیرممکن می کند و همچنین باعث می شود که فرد نسبت به نازیبایی پرینه و فرج حساس شود. ( عکس واقعی لابیاپلاستی ) ممکن است پس از جراحی لخته های خون در سیاهرگ های عمقی ایجاد شود که ترومبوز ورید عمقی نامیده می شود. اگر بیمار قبل از عمل از سلامت خوبی برخوردار باشد، خطرات جراحی مانند اینها کمتر رایج است.

ریسک های خاص واژینوپلاستی

خطرات خاص برای واژینوپلاستی شامل فیستول واژینال، افتادگی رحم یا واژن بسته به اینکه آیا فرد رحم دارد یا نه، و کولیت در نئوواژین و همچنین کولیت انحرافی در انتهای بسته است. ( بهترین جراح تایتتنینگ ) هر زمان که حفره صفاقی شکسته شود پریتونیت ممکن است رخ دهد.

تنگی مجرا واژینوپلاستی

تنگی واژن یکی از عوارض شایع واژینوپلاستی است و نیاز به ارزیابی متخصص و اصلاح به موقع برای ایجاد کالیبر و عمق کافی برای اندام جدید دارد. این هم برای رابطه جنسی و هم برای قاعدگی خارجی مناسب لازم است. تنگی داخل رحمی به تنهایی ممکن است پس از جراحی رخ دهد.

آسیب عصبی واژینوپلاستی

آسیب عصبی ممکن است در حین تشریح بافت‌های ناحیه پرینه و لگن رخ دهد که منجر به هیپوستزی یا دیستزی می‌شود. درد مزمن نیز ممکن است به دلیل آسیب عصبی وجود داشته باشد.

خطرات واژینوپلاستی روده واژینوپلاستی

بر اساس نظرسنجی جدید سوئدی، نارضایتی از ناحیه تناسلی در جمعیت عمومی بیشتر از حد انتظار است
آیا COVID-19 می تواند بر عملکرد نعوظ تأثیر بگذارد؟
گزارش CDC نشان می‌دهد که افراد مبتلا به آبله میمون‌ها بیشتر از حد انتظار میزان HIV و STI دارند

واژینوپلاستی روده یک عمل بزرگ است که ممکن است با ایلئوس فلج، پریتونیت، یبوست و مشکل در ادرار دنبال شود. ممکن است با تولید بیش از حد مخاط همراه باشد و می تواند منجر به پوشیدن مداوم نوار بهداشتی شود. خطر کولیت نئوواژینال و کولیت انحرافی نیز وجود دارد. علاوه بر این، خطر طولانی مدت سرطان روده بزرگ در یک بخش سیگموئید که برای واژینوپلاستی استفاده می شود، هنوز به طور کامل تعیین نشده است.

فیستول واژینوپلاستی

بروز فیستول رکتوواژینال یا اورتروواژینال یکی دیگر از عوارض دردسرساز مرتبط با واژینوپلاستی است. آنها به دلیل آسیب رکتوم یا مجرای ادرار در طول عمل رخ می دهند و ممکن است نیاز به جراحی دوم برای ترمیم داشته باشند.
خطر فیستول کم در نظر گرفته می شود، مشروط بر اینکه جراح به اندازه کافی مهارت داشته باشد. ممکن است بو یا ترشح واژن به دلیل رشد بیش از حد باکتری یا کلونیزاسیون وجود داشته باشد. این ممکن است علاوه بر دوش منظم نیاز به آنتی بیوتیک یا درمان ضد قارچی داشته باشد.
نارضایتی

یک خطر نهایی باقی مانده است که باید مورد بحث قرار گیرد و آن نارضایتی از نتیجه جراحی است. این معمولاً به دلیل شلی بیش از حد یا سفت شدن واژن جدید است. اولی ممکن است برای بیمار در جستجوی بهبود زیبایی ناامید کننده باشد، در حالی که دومی ممکن است در استفاده از تامپون یا رابطه جنسی اختلال ایجاد کند.

نیاز به روش های ثانویه یا تجدید نظر یکی دیگر از عوارض عمده واژینوپلاستی است. بسیاری از این خطرات با یک بحث کامل و صادقانه توسط جراح که جزئیات روش، بهبود و نتیجه نهایی و همچنین خطرات و عوارض احتمالی را توضیح می دهد، جلوگیری می شود.

 

لا تعليق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.