علت خشکی واژن چیست؟

علت خشکی واژن چیست؟لایه نازکی از رطوبت دیواره های واژن را می پوشاند. این رطوبت یک محیط قلیایی ایجاد می کند که اسپرم می تواند در آن زنده بماند و برای تولید مثل جنسی به آن سفر کند. عکس های عمل لابیاپلاستی / این ترشحات واژن همچنین دیواره واژن را روان می کند و اصطکاک را در هنگام مقاربت کاهش می دهد.

با افزایش سن یک زن، تغییرات در تولید هورمون می تواند باعث نازک شدن دیواره های واژن شود. دیواره های نازک تر به معنای سلول های کمتری است که رطوبت ترشح می کنند. //تزریق چربی به واژن // این می تواند منجر به خشکی واژن شود. تغییرات هورمونی شایع‌ترین علت خشکی واژن است، اما تنها علت آن نیست.

عوارض خشکی واژن چیست؟

خشکی واژن می تواند باعث ناراحتی در ناحیه واژن و لگن شود( بهترین جراح تایتنینگ ) خشکی واژن همچنین می تواند باعث شود:

    سوزش

    از دست دادن علاقه به رابطه جنسی

    درد با رابطه جنسی

    خونریزی خفیف پس از مقاربت

    درد

    عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) که از بین نمی روند یا دوباره عود می کنند

    خارش یا سوزش واژن

خشکی واژن می تواند یک منبع خجالت باشد.// لابیاپلاستی // این ممکن است زنان را از بحث در مورد علائم با پزشک یا شریک زندگی خود باز دارد. با این حال، این وضعیت یک اتفاق رایج است که بسیاری از زنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

علل خشکی واژن

 

کاهش سطح استروژن عامل اصلی خشکی واژن است./ سوزش ادرار بعد از لابیاپلاستی // زنان با افزایش سن شروع به تولید استروژن کمتری می کنند. این منجر به پایان قاعدگی در دوره ای به نام پیش یائسگی می شود.

 

با این حال، یائسگی تنها شرایطی نیست که باعث کاهش تولید استروژن می شود. /تزریق چربی به واژن /علل دیگر عبارتند از:

 

     شیر دادن

     سیگار کشیدن

     افسردگی

     استرس بیش از حد

     اختلالات سیستم ایمنی مانند سندرم شوگرن

     زایمان

     ورزش سخت

     برخی از درمان های سرطان، // رفع تیرگی واژن // مانند پرتودرمانی به لگن، هورمون درمانی یا شیمی درمانی

     برداشتن تخمدان ها با جراحی

 

برخی داروها نیز می توانند ترشحات بدن را کاهش دهند. // هزینه عمل لابیاپلاستی // دوش کردن همچنین ممکن است باعث خشکی و سوزش و همچنین برخی از کرم ها و لوسیون هایی شود که روی ناحیه واژن اعمال می شود.

چه زمانی باید به دنبال کمک پزشکی باشید

 

خشکی واژن به ندرت نشان دهنده یک وضعیت پزشکی جدی است. اما اگر ناراحتی بیش از چند روز طول کشید یا در حین مقاربت احساس ناراحتی کردید، به دنبال کمک باشید. // نخ واژینال // در صورت عدم درمان، خشکی واژن می تواند باعث ایجاد زخم یا ترک در بافت های واژن شود.

 

اگر این وضعیت با خونریزی شدید واژن همراه است، فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

 

در طول معاینه، پزشک ممکن است دیواره های واژن را برای بررسی پارگی یا احساس نازک شدن پوست بررسی کند. آنها همچنین ممکن است نمونه ای از ترشحات واژن را برای آزمایش وجود باکتری های مضر بگیرند.

 

علاوه بر این، آزمایش‌های هورمونی می‌توانند تعیین کنند که آیا شما در دوران یائسگی هستید یا یائسگی.

خشکی واژن چگونه درمان می شود؟

 

بسیاری از روان کننده های بدون نسخه وجود دارند که می توانند برای کاهش خشکی و ناراحتی در ناحیه واژن استفاده شوند. . //هودکتومی // این روان کننده ها و کرم های مرطوب کننده همچنین می توانند PH واژن را تغییر داده و احتمال ابتلا به عفونت ادراری را کاهش دهند.

 

زنان باید روان کننده ای را انتخاب کنند که به طور خاص برای استفاده واژن در نظر گرفته شده است. روان کننده باید بر پایه آب باشد. آنها نباید حاوی عطر، عصاره های گیاهی یا رنگ های مصنوعی باشند. اینها می توانند باعث تحریک شوند.

 

روان کننده هایی مانند وازلین و روغن معدنی می توانند به کاندوم های لاتکس و دیافراگم های مورد استفاده برای جلوگیری از بارداری آسیب بزنند.

 

در برخی موارد، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی درمان با استروژن را به شکل قرص، کرم یا حلقه تجویز می کند که استروژن را آزاد می کند.

 

کرم ها و حلقه ها استروژن را مستقیماً به بافت ها آزاد می کنند. زمانی که علائم ناراحت کننده یائسگی دیگر مانند گرگرفتگی دارید، قرص ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

از آنجایی که بسیاری از محصولات می توانند پوست ظریف واژن را تحریک کنند، مهم است که در صورت تداوم وضعیت، ارزیابی و مشاوره درمانی را در مطب پزشک جستجو کنید.

چگونه از خشکی واژن جلوگیری کنم؟

 

از استفاده از محصولات تحریک کننده مانند دوش خودداری کنید. از کاندوم های حاوی nonoyxnol-9 یا N-9 خودداری کنید. آنها دارای یک ماده شیمیایی هستند که می تواند باعث خشکی واژن شود. مهم است بدانید که تغییرات مربوط به سن یا تولید مثل در واژن قابل پیشگیری نیستند.

بردن

 

خشکی واژن می تواند باعث ناراحتی در ناحیه واژن و لگن شود. دلایل مختلفی برای این وضعیت وجود دارد.

 

خشکی واژن به ندرت جدی است و چندین روش درمانی وجود دارد که می تواند به درمان آن کمک کند. همچنین راه هایی وجود دارد که می توانید به پیشگیری از آن کمک کنید.

 

با این حال، اگر خشکی واژن را تجربه کردید که از بین نمی رود، آن را با پزشک خود در میان بگذارید تا بتواند به شما در یافتن درمان مناسب کمک کند.

 

لا تعليق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.