چگونه میتوانیم با عفونت های واژینال مقابله کنیم

 چگونه میتوانیم با عفونت های واژینال مقابله کنیم  ، توسط میکرو ارگانسیم ها ایجاد میشوند ولی خانمها می تواند از ایجاد این عفونت ها با پوشیدن لباسهای زیر نخی و گشاد از ایجاد انها جلوگیری کنند .

عفونتهای واژینال معمولا باعث ایجاد ترشح ، خارش ، قرمزی و گاهی اوقات ضخم میشود .عکس های عمل لابیاپلاستی /  پزشکان یک نمونه از ترشحات واژن و سرویکس را برای بررسی عامل ایجاد کننده عفونت گرفته و بررسی میکنند

  • درمان بسته به علت و عامل ایجاد کننده عفونت دارند //تزریق چربی به واژن //. و کاملا متفاوت است .

در ایالات محتد عفونت واژینال //تایتنینگ//  یکی از شایع ترین علل مراجعه به پزشک میباشد

 

بیشتر از 10 میلیون ویزیت در هر سال

عفونت های واژینال شامل ::

  • واژینوس باکتریال
  • واژنیت تریکومونایی
  • عفونت های قارچی

 

عفونت های واژینال باعث ایجاد ترشح ، بوی ناخشایند میشوند .

ممکن است علت این اختلالات عفونت واژینال نبوده و مثلا به دنبال مواد شیمیایی ، // لابیاپلاستی // مانند صابون ها ، پاک کننده ها ، کرم های واژینال و یا داروهای جلوگیری و یا لباس های زیر نایلنی و غیره ، تحریک واژن و ترشح و احساس ناراحتی ایجاد شده باشد .

که در این موارد واژیننیت غیر عفونی نامیده میشود .

 

ترشحات واژینال ممکن است به علت   اختلال  سایر  ارگانهای تناسلی  ایجاد شود.

به عنوان مثال ترشح واژینال ممکن است / سوزش ادرار بعد از لابیاپلاستی // به دنبال بیماریهای مقاربتی مانند کلامدیا یا سوزاک گنوکوک ایجاد شود .

باکتری که باعث ایجاد این نوع عفونت میشود ممکن است به سرویکس /تزریق چربی به واژن ، قسمت پایین رحم و رحم انتقال یافته و باعث ایجاد عفونت و التهاب کل لگن PID گردد// رفع تیرگی واژن /

تبخال های تناسلی که ممکن است در ناحیه ورودی واژن به صورت زخم های ناحیه ولو یا تاول خود را نشان دهند نیز میتواند باعث ایجاد ترشحات واژینال شود .

 

علل واژینیت / هزینه عمل لابیاپلاستی //

 

عفونت های واژینال ممکن است به علت باکتریها ؛ قارچها و دیگر میکرو الگانیسم ها ایجاد شود . // نخ واژینال //

 

  • علل ایجاد کننده عفونت
  • کاهش اسیدتی واژن ( افزایش ph ) : وقتی اسیدتی واژن کاهش یابد تعداد باکتری های طبیعی که در واژن زندگی می کنند و محافظت کننده واژن هستند کاهش یافته و باکتری های مهاجم و عفونی افزایش می یابند . //هودکتومی //
  • ژنتیک بد : وقتی که ناحیه دستگاه تناسلی به خوبی تمیز نمیشود . تعداد باکتری ها افزایش یافته و عفونت های واژینال افزایش می یاند

لیاس زیر تنگ و نایلنی ، این لباس ها باعث ایجاد خراشهای کوچک در ناحیه تناسلی شده و نرمی ان را کاهش داده و در نتیجه باکتری ها و قارچها کاهش می یابد

  • اسیب بافتی : اگر بافتهای بدنی و لگنی اسیب ببینید ، دفاع طبیعی بدن ضعیف شده و ممکن است باعث ایجاد عفونت شوند . این اسیب ها به دنبال توده های رحمی و تومور ، رادیوتراپی ، ابنورمالی ها و اختلالات ساختمانی ، ایجاد می شود .

فیستول ها اتصالات غیر طبیعی بین ارگانهای مختلف هستند . به عنوان مثال ممکن است فیستول باعث شود ترشحات عفونی روده به واژن راه یابد .

  • خراش خوردگی : خراش خوردگی های بافت واژن می تواند منجر به زخم و اسیب های شدید تر شود که خود زمینه عفونتهای قارچی را افزایش می دهد .

گروهی از عفونت ها در سنین خاصی شایع تر است .

واژینیت های دوران کودکی : معمولا در کودکان عفونت های واژینال به دنبال عفونت های مقعد ایجاد میشود . بخصوص در سنین دو تا 6 سال ممکن است کرمک از پشت به جلو مهاجرات کردن و باعث تحریک و عفونت واژینال شوند . و یا میکروبهای ناحیه مقعد که به خوبی تمیز نشوند باعث ایجاد عفونت واژینال در کودکان شوند

یکی دیگر از عفونت های واژن در این سنین استفاده از دستمال های توالت میباشد . کرمک ها و عفونت های انگلی از علت های دیگر واژینیت در کودکان است .

 

واژینیت ها در سنین باروری ::

1- تغییرات هورمونی که بلافاصله قبل از سیکل قاعده گی و در طی بارداری ایجاد میشود باعث کاهش اسیدتیه واژن شده و در نتیجه باعث رشد باکتری ها میشود .

2-استفاده از تامپون ها به مدت طولانی نیز میتواند باعث الودگی ناحیه واژن گردد .

3- استفاده از دوش واژینال  باعث میشود . باکتری های محافظت کننده از بین روفته و خود باعث افزایش عفونت واژینال شود

خانمهای سنین یایسگی ، کاهش سطح استروژن باعث نازک  و خشک شدن سطح واژن شده و سطح واژن شکننده میشود .

و در نتیجه باعث ضخم در این ناحیه و ایجاد عفونت های باکتریال و قارچی میشود

همچنین اسیدیته واژن در این سنین کاهش یافته که خود خطر انواع عفونت ها را بالا  میبرد .

 بی اختیاری ادرار

در این سنین که متاسفانه بسیار شایع است باعث الودگی دستگاه تناسلی شده و باعث ایجاد عفونت میشود

 

 

 

 

 

 

 

2 تعليقات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.