اقدامات قبل و بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی

لابیاپلاستی در واقع کوچکتر کردن لابیاها هست همون لابیاهایی که در ناحیه تناسلی هستند . و قسمت لابیاهای بزرگ هست و لابیاماژور که اصطلاحا رو ان مو رویش دارد . ولی منظور ما از لابیاپلاستی کوچک کردن لابیاهای کوچیک است . اون منطقه ای که پوستی هست که مو ندارد و لطیف تر هست . لابیا مینور رو کوچک کردن ش رو به چند طریق میشه انجام داد .

یا میشود به وسیله تیغ انجام داد یا توسط لیزر و یا لیزر ار اف و یا دستگاهای مختلف هست .

و اینکه دکتر صلاح میدونه چه روشی رو برای انجام عمل لابیاپلاستی  انتخاب کند و شما با دکتر با هم مشورت می کنید و بالاخره روشی که برای شما مناسب هست برای شما انتخاب می کند .

ما الان می خواهیم درباره لابیاپلاستی با لیزر صحبت کنیم . وقتی که اسم لیزر می اید این مزیت هاش این هست که در توی مطب انجام میشود . در طی یک ساعت انجام میشود . بیهوشی ندارد . بیحسی از طریق پماد و تزریق موضعی هست . و خیلی بیمار ریلکس تر هست . چون که در مطب هست و در بیمارستان نیست . و مدت 30 الی 45 دقیقه توی مطب استراحت میکند . و بعد راحت میتونه برود به منزل.

ولی وقتی می گویم همه چیز راحتته اینطوری نیست که فکر کنیم هیچ اتفاقی نیوفتاده و اینطوری نیست که مثلا لابیاپلاستی انجام بدهید همون روز بروید سرکارتون . و به زندگی عادی طبق معمول با همون فعالیت ادامه بدید.

به هر حال لیزر یک وسیله است برای برش دادن . یک وسیله تر و تمیز و خوب هست . ولی به هر حال اون منطقه ای که برش میخوره حتما باید که بخیه بشود . پس ما با لیزر هم بخیه داریم . و اینکه خوب باید مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی را هم انجام بشود .

به هر حال لابیاها ، از قسمت روی انها برش میخورد . و بخیه مشود و این قسمت روش نازک و لطیف هست . و وقتی که شما زیاد راه برید و این لبه ها به هم سابیده بشود . لابیاها ورم میکند و سوزش ان شروع میشود .

پس چیزی که بعد از لیزر باید خیلی بهش دقت کنیم اینکه تا هفته اول بعد از انجام لابیاپلاستی ترجیحا در منزل باشند . حالا اینکه امکان اینکه اصلا در منزل باشید ندارید ، اگر سرکار میروید یه کار سبک انجام دهید . خیلی به خودتون فشار نیاورید .

خیلی راه نروید ، ترجیحا رانندگی نکنید، در هفته اول ، پیاده روی ممنوع و اینکه این هفته اول خیلی مهمه بخصوص دو سه روز اول ، ورم می افتد بعد از اینکه لیزر انجام میشود در دو سه روز اول .

و حتی شاید در روز دوم این ورم خیلی بیشتر بشود . از این ورم نترسید این ورم طبیعی است . و ذات کار با لیزر هست . حتما باید کیسه یخ رو داشته باشید . پماد هایی که بهتون میگیم روی لبیاها بزنید . و هر 20 دقیقه تا 30 دقیقه ، کیسه یخ روی منطقه لیزر شده

دقیقه 3.5

 

 

 

لا تعليق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.