عمل جراحی پرینورافی

عمل جراحی پرینورافی


تقاضا برای اعمال زیبایی زنان در طی سال های اخیر افزایش یافته به طوری که یکی از پنج عمل اصلی زیبایی می باشد. این اعمال باعث می‌شوند زنان احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند همچنین از نظر جسمی و جنسی کیفیت زندگی شان بهبود یابد. یکی از جراحی های زیبایی واژن عمل پرینورافی یا تنگ کردن مدخل ورودی واژن است این عمل ترمیمی به منظور کاهش سایز مدخل واژن صورت می گیرد که برخی موارد عمل لابیاپلاستی را در جهت تکمیل این عمل می توان انجام داد.

 

چه کسانی مناسب عمل پرینورافی و ترمیم و زیبایی واژن هستند

اغلب خانم‌ها به دلیل بالا رفتن سن و زایمان های متعدد دچار شل شدن بافت واژن شده اند که می توانند این عمل را جهت تنگ کردن و زیبایی واژن و جهت تکمیل آن لابیاپلاستی را نیز انجام دهند.

 

بعضی علل شل شدگی و گشاد شدن واژن

۱- سن بالا

۲- زایمان

۳- چاقی

۴- سرفه های مزمن

۵- سرفه های مکرر

۶- تومورهای لگنی

 

علائم گشاد شدن واژن

۱- احساس فشار در لگن

۲- احساس پری در زیر دل

۳- درد حین رابطه جنسی

۴- عدم رضایت از رابطه جنسی

۵- تکرر ادرار

۶- عدم رسیدن به ارگاسم

۷- عفونت‌های مکرر واژینال

برخی از خانم‌ها نیز به دلیل زایمان طبیعی و باز شدن بخیه های ناحیه پرینه و واژن بعد از زایمان و بد جوش خوردن بخیه ها دچار بدشکلی و گشادی و احساس بازماندن ناحیه مدخل واژن بعد از زایمان می شوند که با این روش جراحی یعنی پرینورافی می‌توان مدخل ورودی واژن را تنگ و اسکار یا جای زخم ناشی از زایمان را ترمیم کرد.

 

روش انجام عمل پرینورافی

در این جراحی با نزدیک کردن دیواره های پشتی واژن آنها را به یکدیگر متصل کرده و به این وسیله واژن تنگ خواهد شد. مدت عمل معمولا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می باشد این عمل را می‌توان تحت بیحسی موضعی و به صورت سرپایی انجام داد. بهبودی معمولاً یک هفته طول می‌کشد و بهتر است تا یک ماه نزدیکی انجام نشود. در صورتی که نیاز باشد می‌توان عمل پرینورافی را با لابیاپلاستی به طور همزمان انجام داد.

 

تاثیر پرینورافی بر رضایت جنسی

غریزه جنسی یکی از غرایز اولیه هر انسانی است و زندگی فردی و اجتماعی شخص را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد و رابطه جنسی را می توان نوعی از نیازهای فیزیولوژیک بدن انسان دانست. پس از برقراری رابطه جنسی مکرر و انجام زایمان های متعدد مجرای واژن دچار گشادی و اتساع بیش از حد شده و تغییر اندازه می دهد. تغییر اندازه واژن و گشادی آن باعث عدم لذت شریک جنسی و خود شخص در زمان برقراری رابطه جنسی میگردد. برای حل این مشکل می توان از جراحی های تنگ کردن واژن کمک گرفت.

 

جراحی پرینورافی

این جراحی را در مواردی که  در اثر زایمان های متعدد و یا برقراری رابطه جنسی مکرر، عضلات پرینه دچار آسیب شده ولی آسیب تا عمق واژن پیش نرفته می‌توان انجام داد و نهایتاً دو تا سه سانت از مدخل ورودی واژن را می‌توان به این روش تنگ کرد. همچنین می‌توان مدخل واژن را که بر اثر پارگی قبلی، بد جوش خورده و اصطلاحاً اسکار ناحیه اپیزیوتومی به آن گویند را با این روش ترمیم کرد و شکل ظاهری بهتری ایجاد نمود، که در نهایت باعث حس بهتری در بیمار و شریک جنسی او در برقراری رابطه جنسی خواهد شد.

بعد از این جراحی بیمار بهتر است ۶ تا ۸ هفته از برقراری رابطه جنسی خودداری کند و مراقبت های بعد از عمل نیز که جراح به بیمار توصیه می‌کند در حصول نتیجه بهتر بسیار مهم است.

 

اقداماتی که باید قبل از انجام جراحی پرینورافی انجام شود:

۱- انجام پاپ اسمیر

۲- عفونت های واژینال قارچی و باکتریایی قبل از عمل باید درمان شود

۳- در افراد با نقص ایمنی این جراحی نباید انجام شود

در موارد داشتن بیماری خاص حتماً با جراح زنان قبل از عمل جراحی مشورت کنید.

ویدیو پرینورافی برای چه افرادی مناسب است

 

لا تعليق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.